Toen ik het script kreeg heb ik een paar tekstsuggesties gedaan: het ging bijvoorbeeld over ‘detonateurs’. ‘Ontstekers’ leek mij logischer. Via de productiestudio ging de Nederlandse contactpersoon bij de eindklant daarmee akkoord. De zin ‘Heb ik niet’ moest ik in 50 verschillende versies aanleveren, zodat de klant wat te kiezen had. Vijftig tinten ‘Heb ik niet’? Heb ik wel, hoor!
De pay-off (“Wie Head & Shoulders gebruikt heeft geen roos…”), heb ik ingesproken tijdens een live sessie vanuit mijn studio, met de productiestudio op lijn 2 en iemand van de eindklant op lijn 3.
Beiden spraken alleen Engels en Frans. De Nederlandstalige contactpersoon was afwezig, zodat de stemregie vooral bij mij lag, en zij konden meeluisteren op het vlak van audio. Samen kwamen we er prima uit. Je l’aime!
Fast forward naar 2024: er moest een nieuwe, wereldwijde campagne komen en de studio kwam weer bij me terug. Nu mocht ik inspreken met ook een Vlaamse vertegenwoordiger van Head & Shoulders erbij. Naast de nieuwe TV commercial hebben we gelijk 8 webvideo’s opgenomen. Plezante regiesessie, iedereen content 🙂