De boodschap ‘Hulp is altijd binnen handbereik’ ligt dicht bij mij als persoon en als gezondheiswetenschapper (ook dat nog!) uit een sociaal nest. Mediabureau Amazing Mixed Media Minds vroeg mij een serie YouTubevideo’s in te spreken voor deze campagne van een aantal samenwerkende maatschappelijke partijen rond Apeldoorn.
Hulp is altijd binnen handbereik
Natuurlijk wilde ik dat! Ging alles in één keer goed? Dat zou ik hier eigenlijk wel moeten schrijven hè? Maar nee hoor, de klant hoort soms een voice-over en denkt: “ik had het heel anders in mijn hoofd!”. Geen enkel probleem, dan doen we die ene zin gewoon opnieuw.
Er zijn zoveel keuzes in klemtoon, uitspraak en gradaties van de tone-of-voice ‘betrokken en hoopvol’ waar je heen kunt met deze teksten, dat er altijd een zinnetje anders kan uitpakken dan je had gehoopt. Doen we die gewoon (voice-)over, hoort bij de service. Klant blij, Bartje blij, iedereen blij.