Voicemail systeem voor Lightspeed eCommerce
Dit bedrijf koos mijn stem uit een auditieronde op een internationale casting site, om hun Nederlandstalige klanten op een vriendelijke manier naar het juiste bedrijfsonderdeel te verwijzen, te informeren over hun openingstijden en over hun verschillende soorten dienstverlening. IVR staat overigens voor Interactive Voice Response.
Het begon met een klus van ongeveer 80 ‘prompts’: korte teksten die ik kreeg aangeleverd in een excelbestand. Die sloeg ik als losse audiobestanden op, met een handig herkenbare code als bestandnaam, verwijzend naar de tekst in het excelbestand. Als ik het Nederlands in een prompt niet zo mooi vond, dan leverde ik ook een audiobestand aan met dezelfde titel, gevolgd door _ALT, met een alternatieve tekst.
Dat kon men wel waarderen bij Lightspeed. Omdat er nogal eens iets verandert in het bedrijfsproces van een grote multinational, zijn er geregeld nieuwe teksten nodig voor het voicemailsysteem. Die sturen ze als afzonderlijke tekst, en hebben ze meestal binnen een paar uurtjes als audiobestand in de mail. Schoongeknipt en wel.